פרופ' דוידוביץ': "החיסון השני והשלישי הם החשובים ביותר"

    איתי גדסי No Comments on פרופ' דוידוביץ': "החיסון השני והשלישי הם החשובים ביותר"

    פרופ' נדב דוידוביץ' בריאיון ל"מהדורת הבוקר" קרא להתחסן והבהיר כי זן האומיקרון ישתלט על ישראל תוך שבועיים, "קצב ההדבקה שלו זהה למחלת החצבת". דוידוביץ' הסביר כי לאחר מספר חודשים מהחיסון השלישי רמת החיסוניות יורדתו החיסון הרביעי מיועד בעיקר לזקנים בבתי אבות ומדוכאי חיסון

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' נדב דוידוביץ' מנהל תחום בריאות הציבור במכללת אוניברסיטת "בן גוריון", התראיין היום (חמישי) ל"מהדורת הבוקר" והתייחס לחשש של חלק מהאנשים לבצע חיסון רביעי והבהיר, "בעיניי ההמלצה על חיסון רביעי היא נצורה, אנחנו עדיין מחכים לנתונים שממשיכים כל העת להגיע. אנחנו מדברים על גל צונאמי של הדבקות, נגיף שמקדם ההדבקה שלו זה 7 בקצב מסחרר, עם הכפלה של פעם ביומיים ולא פעם בשבועיים כמו שהיה בעבר" התריע.

    פרופ' דוידוביץ' הבהיר שוב כי "החיסון השני והשלישי הם החשובים ביותר. החיסון הרביעי הוא כרגע פחות דרמטי. בהינתן חוסר הוודאות, אפשר לאפשר לאנשים להתחסן בחיסון רביעי. טווח הטעות הוא קטן. ישנן החלטות בתנאי חוסר וודאות, אנחנו יודעים שיש ירידה בחיסוניות אחרי החיסון השלישי".

    הגל האומיקרון צפוי לזנק במהירות ולהוות עומס גדול על בתי החולים, "הזן הזה שמדביק יותר, גם אם הוא אלים פחות, ברגע שזה פי ארבע הדבקות העומס על המערכת יהיה פי ארבע בתוספת העומס של השפעת שלא היה בשנה שעברה. החיסון הרביעי הוא בעיקר לאנשים שנמצאים בבתי אבות, מדוכאי חיסון וכדומה".

    פרופ' דוידוביץ' הסביר כי "מי שלא התחסן בחיסון רביעי זה לא ישפיע על התו הירוק נכון לעכשיו. יש ירידה במוגנות לאלו שהתחסנו בחיסון שלישי. הנתונים שהראו כי חיסון שלישי לפני ארבעה חודשים פחות מחוסן מאדם שהתחסן לפני חודשיים".

    עוד הוסיף, "יש תמימות דעים שמדובר במחלה עם משמעות אדירה שאנחנו נכנסים אליה, אין מידע אם היא יותר קלה. לא סביר שהמחלה הזו תהיה קלה ב-90% אולי פחות ב20%. אין לנו זמן לעשות יותר מידי מחקר. אבל לפעמים צריך לעבוד בתנאי אי וודאות" הסביר.

    הגל יזנק במהירות הבהיר, "אנחנו בתחילתו של גל האומיקרון, שנכנס לכאן, זן הדלתא לקח לו שלושה חודשים להחליף את זן האלפא. תוך שבועיים שלושה לא יהיה יותר זן דלתא, יש כאן קצב הדבקה כמו חצבת שהיא אחת המחלות המדבקות ביותר".



    0 תגובות